Новини

Българските вериги все повече променят визията на обектите си

05.05.2016

Навлизането на международни вериги от висок клас на българския пазар накара и местните търговци да следват определен стандарт за корпоративна визия на обектите си. Затова от началото на годината все по-често се наблюдава процес по обновяване на магазините им чрез въвеждане на обща концепция за изграждане и обзавеждане.

Освен с осигуряването на финансиране фирмите се сблъскват и с проблема на организация и контрол на изпълнението на подобен мащабен проект. В общия случай търговците вече имат собствена сграда, изградена на принципа build-to-suit. Когато са започнали процес на разрастване, те са наели обекти в гъстонаселените зони, където възможностите за изграждане на собствени магазини са ограничени.

Локация, локация, локация. Това са трите фактора, от които зависи цената на един имот според старо правило на пазара на недвижимости. Именно затова пазарната логика предполага, когато наемат, търговците инвеститори да следват предимно данните за пътникопотока и неговата платежоспособност, което много често ги прави заложници на локацията и следващите от нея недостатъци или ограничения.

Организирането на дадено пространство е въпрос не само на интериор, но и на внимателна техническа преценка на проектния мениджър, посочват експертите. Търговските помещения най-често са разположени на партерни етажи, старите сгради нямат актуални планове и всяко подценяване на рисковете може да има сериозни последствия. Затова компромисите при избора на локация трябва да се преценяват спрямо последиците, свързани с реализацията на проекта.

Пазарът на бизнес имоти в София за Н2 2024 г.

03.03.2025

Пазар на бизнес имоти   През 2024 г. инвестиционната активност на пазара на бизнес имоти в България отбеляза ръст, като общият обем на придобиванията надхвърли 360 млн. евро. Компаниите от сектора на високите технологии се утвърдиха като ключови участници на пазара, сключвайки редица значими ...

Научи повече

Анализ на пазара на бизнес имотите в София – H1 2024

02.09.2024

Инвестиционен пазар     Общият обем на инвестициите за Н1 2024 г. достигна 78,50 млн. евро, отбелязвайки леко увеличение спрямо 73,95 млн. евро през първото полугодие на 2023 г. Разпределението на сделките обаче се промени значително. Индустриалният сектор доминираше с 71,40 млн. евро, ...

Научи повече

Анализ на пазара на бизнес имотите в София Н2 2023 г.

04.03.2024

Инвестиционен пазар Предпазливото поведение, наблюдавано при инвеститорите през първото полугодие на 2023 г., продължи и през второто полугодие. Основната причина за това изглежда е високата цена на финансиране, тъй като лихвените проценти за инвеститорите са достигнали 6,5 – 7,5%, което осно...

Научи повече