Новини

Българските вериги все повече променят визията на обектите си

05.05.2016

Навлизането на международни вериги от висок клас на българския пазар накара и местните търговци да следват определен стандарт за корпоративна визия на обектите си. Затова от началото на годината все по-често се наблюдава процес по обновяване на магазините им чрез въвеждане на обща концепция за изграждане и обзавеждане.

Освен с осигуряването на финансиране фирмите се сблъскват и с проблема на организация и контрол на изпълнението на подобен мащабен проект. В общия случай търговците вече имат собствена сграда, изградена на принципа build-to-suit. Когато са започнали процес на разрастване, те са наели обекти в гъстонаселените зони, където възможностите за изграждане на собствени магазини са ограничени.

Локация, локация, локация. Това са трите фактора, от които зависи цената на един имот според старо правило на пазара на недвижимости. Именно затова пазарната логика предполага, когато наемат, търговците инвеститори да следват предимно данните за пътникопотока и неговата платежоспособност, което много често ги прави заложници на локацията и следващите от нея недостатъци или ограничения.

Организирането на дадено пространство е въпрос не само на интериор, но и на внимателна техническа преценка на проектния мениджър, посочват експертите. Търговските помещения най-често са разположени на партерни етажи, старите сгради нямат актуални планове и всяко подценяване на рисковете може да има сериозни последствия. Затова компромисите при избора на локация трябва да се преценяват спрямо последиците, свързани с реализацията на проекта.

Доклад за град София за първото полугодие на 2023 г.

11.09.2023

Инвестиционен пазар През първата половина на 2023 г. се наблюдава умерена инвестиционна активност, като повечето сделки са съсредоточени в офис сегмента. Предпазливото поведение на инвеститорите може да се обясни с очакванията им за глобално икономическо забавяне и потенциално повишение в размера н...

Научи повече

Доклад за град София за второто полугодие на 2022 г.

03.03.2023

Очаква се завършването на нови ритейл паркове Общият запас от търговски площи в България възлиза на над 1,17 млн. кв.м., от които 542 800 кв.м. са разположени в град София. С наличност от 815 000 кв.м. площи в цялата страна, сегментът на търговските центрове не добави никакви нови завършени площи ...

Научи повече

Доклад за град София за първото полугодие на 2022 г.

15.09.2022

Доклад за град София за първото полугодие на 2022 г.  Пазарът на бизнес имоти у нас продължава да показва признаци на подобрение спрямо състоянието му по време на COVID пандемията, сочи докладът Sofia City Report за първото полугодие на 2022 г., публикуван от консултантската компания JLL с под...

Научи повече